Salgsbetingelser

Ved bestilling inngås en kjøpsavtale først når Pharma Helse AS har bekreftet bestillingen med en ordrebekreftelse på e-post. Ordrebekreftelsen genereres automatisk av databasen vår uten noen manuell kontroll. Ved eventuelle feil i f.eks. oppgitt pris og leveringstid forbeholder vi oss retten til å korrigere dette senere. Ved bestilling og kjøp av produkter har du samtidig akseptert og godkjent gjeldende betingelser og vilkår.

1) Registrering

For å gjennomføre et kjøp på pharmahelse.no kan du kjøpe direkte uten å måtte opprette kundekonto eller du kan registrere deg som kunde. Kundekontoen oppretter du underveis når du foretar ditt første kjøp. Registreringen krever at du har en gyldig e-postadresse. Vi sender til hele Norge.
We also ship to address outside of Norway. Send us an e-mail to kundeservice@pharmahelse.no

2) Partene

Selger er Pharma Helse AS, Postbox: 245, Post nr 1541 Vestby Norway, kundeservice@pharmahelse.no, Tlf 66801000, organisasjonsnummer 925240044, og betegnes i det følgende som  selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.

3) Dine opplysninger

Du må være fylt 18 år for å foreta kort- og kredittkjøp på pharmahelse.no. Avtaler med mindreårige kan ikke inngås uten foresattes godkjenning, og en bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år. Du står selv ansvarlig for at dine adresseopplysninger er korrekte og oppdaterte. Alle personopplysninger behandles i henhold til personvernloven. Pharmahelse er ansvarlig for behandlingen av de personopplysninger som du som kunde gir til oss. Personopplysninger kan brukes av Pharmahelse for å administrere, opprettholde og utvikle kundeforholdet samt for å markedsføre øvrige produkter fra Pharmahelse

4) Priser

Samtlige priser oppgis inkludert merverdiavgift (moms), med mindre noe annet er oppgitt. Vi reserverer oss mot trykkfeil, og forbeholder oss retten til å korrigere priser og feilaktig informasjon. Avgift for frakt kan legges til, og det samme gjelder for eventuelle avgifter for ulike betalingsmåter. Ingen øvrige skatter eller avgifter legges til.
Fraktkostnaden vil vises i kassen, slik at du har full oversikt over alle kostnadene før du gjennomfører handelen. Frakt er inkludert i våre forsendinger.

5) Betaling

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes. Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak. Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

Du kan betale med kort hos oss. Dette er naturligvis 100% sikkert og du som kunde er helt trygg. Vi gjør oppmerksom på at kortet ditt ikke belastes før vi sender varen fra oss til deg. Du vil derimot kunne se at beløpet er reservert på ditt kort.

Du kan betale med Visa og MasterCard, eller få tilsendt faktura.

1. Faktura direkte fra Pharma Helse: Faktura levert av Pharma Helse. Dette er faktura som blir tilsendt per post enten med ditt abonnement eller ved et enkeltkjøp. Du velger enkelt ved kassen.

2. VIPPS – Vi tilbyr også alle våre kunder muligheten til å betale med Vipps. Alle våre betalingsløsninger er like sikre Etter at du har lagt varene du ønsker i handlekurven, velger du hvordan du vil betale for varene i kassa.

3. Klarna – Pharma Helse tilbyr også i samarbeid med Klarna AB flere betalingsmåter: Faktura Kortbetaling ( Visa / Mastercard ) Betalingsutsettelse Delbetaling Konto Alle våre Fakturaer har – 0 kr i gebyr

6) Frakt & levering og Leveringstid

I Norge er leveringstiden fra 2-5 virkedager avhengig av bostedsadresse. Det kan forekomme forsinkelser fra fraktselskap i forbindelse med høytider og ferieavvikling.

Alle pakkene sendes fra vårt lager i Vinterbro, Norge.

7) Garanti

Pharma Helse 90 dagers fornøydhetsgaranti & returbetingelser

1. Fornøydhetsgaranti: Vi er stolte av kvaliteten på våre produkter og ønsker at du skal være fullt ut fornøyd. Hvis du av en eller annen grunn ikke er fornøyd med vårt produkt innen 90 dager fra kjøpsdatoen, vil vi refundere hele kjøpesummen. Du kan beholde produktet, ingen spørsmål stilt.

2. Feilbestilling: Hvis du har bestilt feil produkt og ønsker å returnere det, må produktet være uåpnet og i samme stand som da du mottok det. Returner produktet innen 30 dager etter mottak, og vi vil dekke returkostnaden.

3. Refusjonsprosess: Refusjoner vil bli behandlet til den opprinnelige betalingsmetoden som ble benyttet ved kjøp. Vær oppmerksom på at avhengig av din bank, kan det ta opptil 10 virkedager før refusjonen vises på kontoen din.

4. Abonnementsløsninger: Fornøydhetsgarantien gjelder kun for den første forsendelsen i abonnementet. Dette er for å sikre at våre kunder er fornøyde fra starten av sitt abonnementsforhold med oss.

5. Returperiode: Alle returneringer av uåpnede produkter må skje innen 30 dager etter mottak. Etter denne perioden vil vi dessverre ikke kunne akseptere returer.

6. Skade under frakt: Hvis produktet blir skadet under frakt, ta bilder av skaden og kontakt oss umiddelbart. Vi vil stå ansvarlig og sørge for at du får et nytt produkt eller refusjon.

7. Kontakt: Hvis du ønsker å returnere et produkt, har spørsmål eller trenger hjelp, vennligst kontakt oss på kundeservice@pharmahelse.no. Vi er her for å hjelpe!

8. Salgskanaler: Denne garantien gjelder kun for produkter kjøpt direkte fra vår egen nettbutikk. Produkter kjøpt fra tredjepartsforhandlere er ikke kvalifisert for denne garantien.

9. Informasjon: Vår fornøydhetsgaranti og returbetingelser er tydelig merket i nettbutikken for å sikre at alle våre kunder er informert.

8) Angrerett og returer

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 30 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

Angrefristen begynner å løpe:

  • Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
  • Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.
  • Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.

Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 30 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 30 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.

Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt  tilbake.

Angre- og returrett gis i følge forbrukerkjøpsloven

9) Informasjon om informasjonskapsler

Pharmahelse.no benytter informasjonskapsler (cookies). Dette er en tekstfil som sendes fra en nettside til datamaskinen din, der den er lagret enten i minnet eller som en tekstfil. Informasjonskapsler tillater oss å kjenne deg igjen automatisk når du besøker nettstedet vårt. Nettleseren din må akseptere informasjonskapsler for at du skal kunne legge varer i handlekurven. Hvis nettleseren din er satt til å avvise informasjonskapsler fra vår nettside, vil du ikke vil være i stand til å fullføre handelen.

10) Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

Innhold på pharmahelse.no er Pharma Helse AS sin eiendom. Dette innhold er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder beskrivelse av produktene, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på sidene ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er tillatt etter lovgivning eller etter samtykke fra Pharma Helse AS.

11) Personvern
Vår personvernerklæring er også en del av våre vilkår. Les den her: Personvernerklæring.

12) Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.